Tuesday 22 May 2012

siapa sebenarnya MODERATOR Debat PTPTN malam tadi

.
Siapa Dr Maslee Malik Sebenarnya yang menjadi Moderator Debat KJ dan Rafizi


Debat antara YB Khairy Jamaluddin dan Rafizi berlangsung dalam suasana yang agak tenang. Apa yang menjadi musykil tentang moderatornya beberapa kali dilihat menyebelahi pihak pembangkang dengan mengajukan soalan mengenai dasar kerajaan yang mereka anggap tidak relevan kepada Khairy.

Moderator seolah-olah menyerang YB Khairy bertubi-tubi sehingga suatu ketika YB Khairy menyindir moderator yang begitu desperate untuk mengajukan soalan dari pembangkang.


Siapakah Dr Maslee Malik? Dr Maslee Malik adalah telur belaan Anwar yang ditinggalkan sejak Dr Aziz Bari angkat kaki meninggalkan Universiti Islam Antarabangsa. Dr Maslee pernah beberapa kali sepentas dengan pembangkang bagi membincang berkenaan buku Jingga, membincangkan bagaimana Arab Spring boleh dilaksanakan di Malaysia.



Rupa-rupanya Dr Maslee Malik adalah kuncu-kuncu Anwar juga, sebab itu apabila beberapa kali YB Khairy Jamaluddin menyindir Anwar Dr Maslee menjeling ke arahnya.

Dr Maslee seolah-olah seronok perdebatan ini dengan mengharap Dato Seri Najib akan berdebat dengan Anwar Ibrahim. Berkali-kali Dr Maslee ulang ayat ini. Seolah-olah Dr Maslee mahu membersihkan nama Anwar Ibrahim daripada dituduh peliwat dan penzina.

Perlu diingatkan untuk membangkang terlalu mudah dengan menyalahkan orang itu dan ini tetapi apabila diberi ruang untuk memerintah 4 buah negeri, hampir 4 tahun tiada apa yang mereka mampu buat asyik menyalahkan Umno sahaja, bagaimana pula jika mereka diberi peluang untuk menakluki Putrajaya? sudah semestinya 10 tahun pun masih menyalahkan Umno. Kalau dah dasar pembangkang tu pembangkang juga.

Layakkah Dr Maslee menjadi moderator?

Layakkah Anwar berdebat dengan Dato' Seri Najib?

No comments:

Post a Comment

Others Blog Archive