Thursday 17 May 2012

Pak Samad Bela kekasih gelap



Pak Samad merintih "tolonglah jangan ganggu Ambiga lagi kasihan kami, kami dah tak tahan".


Pengerusi Boneka Bersama Bersih, A Samad Said memohon pertolongan agar pihak yang mengganggu Ambiga dan kuncu-kuncuny supaya hentikanlah perbuatan itu kerana kami dah tak tahan diganggu lagi sebegitu teruk sehingga membuat senaman punggung dihadapan kami.

Kini barulah Pak Samad sedar kesan Bersih sebenarnya terlalu teruk bagi peniaga yang kerugian beribu-ribu ringgit, kecederaan pihak polis dan wartawan dan kerosakan harta benda awam.

Bagaimana azabnya Pak Samad dan Ambiga rasa begitulah yang mereka rasa. Jangan salahkan orang lain jika perkara ini berlaku kepada Pak Samad dan Pak Samad sepatutnya salahkan diri dan Ambiga sendiri.

Itu baru senaman punggung Pak Samad kalau mereka buat senaman Anu macam mana, lagi pengsan Ambiga.

Jadi ingatlah wahai Pak Samad itu hanya beberapa orang sahaja, masih ramai lagi warga Malaysia yang benci dengan Pak Samad dan Ambiga. Jangan Pak Samad ingat rakyat Malaysia suka, yang suka hanya 20,000 sahaja tetapi yang tidak suka 20juta.

Jika Pak Samad bertanding pada PRU-13 akan datang Insyaallah Pak samad akan bungkus kerana keluarga polis, para peniaga, dan orang yang cedera sudah pasti tidak akan menyokong Pak Samad.

Kan lebih baik Pak Samad menghabiskan waktu tua Pak Samad dengan beberapa lagi sajak yang sedap-sedap, buat apa nak dilayan kehendak Anwar Ibrahim yang sentiasa menipu Pak Samad.

Ingat Pak Samad rakyat Malaysia belum lagi mati tak makan, rakyat Malaysia belum lagi mati tak dapat kerja, Bangla dan orang Indon pun berebut-rebut datang ke Malaysia kerana apa Pak Samad? kerana Malaysia sudah maju, makmur dan aman damai.

Lainlah di Mesir, rakyatnya ramai yang tak dapat makan, tidak ada kerja dan ramai rakyatnya lain ke negara lain untuk mencari nafkah kerana negara Mesir tidak maju, tidak makmur dan juga tidak aman damai seperti kita.

Pak Samad perlu dengar ceramah Ustaz Kazim dimana pengalaman beliau berceramah di negara Singapura, Kebenaran berceramah hanya diberi setakat jam 10.30 sahaja. Jika tidak semua lampu akan ditutup.

Pak Samad perlu tahu di negara Singapura tidak boleh azan kuat-kuat hanya kedengaran dalam Masjid sahaja.

Pak Samad perlu tahu di negara Singapura tiada sebarang bantuan untuk umat Islam sepertimana Pak Samad dapat di Malaysia.

Jadi kenapa harus Pak Samad membuat perhimpunan haram Bersih, kan nampak bodoh ikut telunjuk Anwar dan Ambiga.

Pak Samad perlu tahu matlamat Bersih bukan untuk mencari keadilan tetapi untuk menggulingkan kerajaan dan seterusnya memartabatkan Anwar sipelanggan pelacur cina menjadi Perdana Menteri.

Apa Pak Samad tidak nampak apa yang berlaku di Iraq dimana dahulunya rakyatnya hidup dalam aman damai aman makmur tetapi kini hanya membaling batu dan menyepak kertas.

Sudah-sudahlah Pak Samad dikala kubur kata mari rumah kata pergi lebih baik Pak Samad bermain sama cucu dan beribadat banyak-banyak untuk menghadapi Allah SWT.
 

No comments:

Post a Comment

Others Blog Archive