Wednesday 26 October 2011

hobin jang hobin kito hobin FAM


SEREMBAN - Keluhan orang ramai ekoran harga tiket melampau yang dikenakan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) menjelang perlawanan akhir Piala Malaysia antara Negeri Sembilan dan Terengganu, Sabtu ini turut mendapat perhatian Persatuan Bolasepak Negeri Sembilan (PBNS).
Presidennya, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, secara amnya pihaknya tidak bersetuju dengan kadar harga tiket perlawanan yang ditetapkan FAM.


Malah, beliau berpendapat bahawa harga yang tinggi itu akan membebankan penyokong tegar kedua-dua pasukan.
''Ia adalah keputusan pihak jawatankuasa FAM, namun kita tidak setuju dengan harga yang melonjak dari RM30 kepada RM50 kerana ini amat membebankan peminat dan penyokong untuk perlawanan akhir itu nanti.


''RM50 itu nampak terlalu tinggi tetapi terpulanglah kepada budi bicara FAM untuk menentukannya," katanya ketika diminta mengulas mengenai keputusan FAM menaikkan harga tiket di sini semalam.
Mohamad yang juga Menteri Besar tidak menolak kemungkinan bahawa harga tiket yang tinggi itu sedikit sebanyak akan menjejaskan jumlah kehadiran penonton yang akan hadir pada final nanti.
Begitupun, Mohamad tetap menaruh harapan penyokong skuad Hoben Jang Hoben tetap membanjiri Stadium Shah Alam, Sabtu ini.
Katanya, kehadiran penonton mampu menjadi pembakar semangat kepada pemain-pemain mereka untuk membawa pulang kejuaraan berpresjtij itu sekali lagi.
Katanya lagi, bagi memudahkan orang ramai mendapatkan tiket perlawanan akhir, pihak PBNS mengambil inisiatif dengan menjualnya diseluruh daerah di negeri ini.
''Tiket-tiket ini akan dijual di semua daerah di negeri ini bagi memudahkan orang ramai mendapatkannya tanpa perlu datang ke Seremban.
"Begitupun, bagi mereka yang yang mahu membeli di Seremban, tiket akan dijual di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi," katanya.


Mohamad juga menjelaskan, hasil perbincangan pihaknya, PBNS telah memutuskan untuk mengehadkan pembelian tiket kepada 10 tiket bagi setiap pembeli dalam usaha mengatasi masalah ulat tiket .

''Melainkan mereka yang mempunyai permit bas dibenarkan untuk membeli tiket sehingga 50 keping.
"Arahan telahpun dikeluarkan, dan setiap seorang hanya dibenarkan membeli 10 tiket bagi setiap pembeli," katanya.

No comments:

Post a Comment

Others Blog Archive