Monday 3 October 2011

Chegu Bard mana mau lari.......

DI MANA cikgu Bard sekarang? Dah tahukah dia bahawa Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) mengesahkan tiada sebarang pembelian cincin bernilai AS$24 juta oleh isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata cincin kontroversi berkenaan turut dikembalikan kepada syarikat pemunya cincin itu selepas beberapa hari.

"Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) merujuk kes berkenaan kepada JKDM dan pihak mereka mengesahkan bahawa tiada sebarang pembelian ke atas cincin tersebut," katanya dalam jawapan bertulis di Dewan Rakyat hari ini – Selasa.

Beliau menjawab soalan yang dikemukakan Lim Lip Eng (DAP-Segambut) yang ingin mengetahui status siasatan pihak polis dan SPRM berhubung dakwaan pembelian cincin tersebut.

Bagaimanapun menurut Mohamed Nazri, kes berkenaan tidak berada di bawah bidang kuasa SPRM kerana suruhanjaya itu hanya menjalankan siasatan bagi kes rasuah, penyalahgunaan kuasa dan penyelewengan seperti mana dalam peruntukan Akta SPRM 2009.

Sebelum ini, Rosmah turut menafikan mengenai pembelian cincin berkenaan dan menyifatkan dakwaan tersebut sebagai fitnah.

Apa lagi Datin Seri! Tak ingin ke nak saman mereka yang beriya-iya menyiarkan fitnah itu melalui laman blog dan lain-lain media massa ketika isu itu dijadikan isu politik pembangkang satu ketika dulu?

Sudah tentu cikgu Bard dan juak-juak pembangkang kata itu semua bohong kerana Jabatan Kastam adalah agensi kerajaan BN yang diketuai DS Najib. Sudah tentu mereka kan berusaha menutup dan menafikannya. Betul tak?

Justeru, SM persilakan cikgu Bard dan juak-juak baghal yang dahulu begitu yakin dengan bukti yang dikemukakan cikgu Bard supaya menyanggah kenyataan menteri berkenaan di parlimen dengan mengemukakan bukti yang lebih kukuh.

Apa susah! Karpal kan ada! Sila gunakan khidmat Karpal untuk mendakwa mereka yang terlibat menyembunyikan isu pembelian cincin berkenaan. Heret menteri Nazri dan Jabatan Kastam ke mahkamah kerana berbohong.

Ada beraniiiii?

No comments:

Post a Comment

Others Blog Archive