Tuesday 1 November 2011

PAS JADI PAK TURUT

Gay dan Lesbian Berkumpul - Di Mana Suara Garang PAS?


Malam esok, Rabu 02/11/2011 pukul 7.30 pm - 10.30 pm, bertempat di Bangunan Bar Council, Lebuh Pasar Besar, akan berlaku satu forum yang bakal mengundang bala Allah SWT. Forum yang dinamakan "Human Right For LGBTIQ : Making It Real ... In Malaysia". Forum ini dianjurkan bersama oleh KRYSS, Tenaganita, Empower dan Malaysian Bar Council. Kumpulan penaja dan penyokong ini juga turut dikenali dengan nama Seksualiti Merdeka 2011. LGBTIQ adalah singkatan daripada Lesbian, Gay, Bisexsual, Transgender, Intersex dan Queer.

Forum ini bertujuan bagi memperjuangkan kesamarataan dan menetang diskriminasi ke atas golongan-golongan LGBTIQ. Dalam perkataan yang mudah, kumpulan Seksualiti Merdeka 2011 mahukan golongan-golongan gay (lelaki+lelaki), lesbian (perempuan+perempuan), transgender (pondan atau bapuk), biseksual (golongan dua alam, lelaki dan perempuan sapu lebih kurang seperti AnuWar Ibrahim) dan sebagainya bebas melakukan hubungan terkutuk mereka secara halal dan terbuka di Malaysia. Nauzubillah himinzalik!

Apa dah nak jadi dengan negara Malaysia. Setiap golongan sudah memperjuangkan hak kesamarataan. Gay, lesbian, pondan, bapuk dan biseksual sudah mula berani memperjuangkan hak mereka secara terbuka. Mana suara Pemuda PAS?

Mana kegarangan suara mereka seperti mana mereka membantah Konsert Elton John yang bakal diadakan di Malaysia atas alasan Elton John seorang pengamal gay. Apakah disebabkan penaung utama Seksualiti Merdeka 2011 adalah Boss Besar dan Idola mereka, Ambiga S, maka suara-suara garang Pemuda PAS di"senyap"kan?

Apakah sudah ada "gap order" daripada pemimpin pembangkang untuk menutup suara mereka? Bagaimana pula pegangan Ketua Umum Pakatan Haram, AnuWar Ibrahim?

Cucu Tok Selampit

No comments:

Post a Comment

Others Blog Archive