Wednesday 6 June 2012

ANUAR AKAN KE HOSPITAL BAHAGIA.........


inilah masanya Pakatan Rakyat buktikan bahawa mereka mampu melaksanakan pendidikan percuma untuk pelajar. Unisel boleh hapuskan yuran, dgn sendirinya memenuhi matlamat pendidikan percuma dan penutupan PTPTN yg dilaungkan Anuar dan Pakatan” 
Seharusnya mereka bangga kerana dapat membuktikan bahawa pendidikan percuma di
UNISEL dan KUIS adalah milik kerajaan Selangor. 

himpunan untuk pendidikan percuma
Pakatan Rakyat dalam menisfesto pada PRU ke 12 lalu , bila memerintah akan memberi pendidikan percuma..Selangor antara negeri yang diperintah boleh Pakatan Rakyat.
PTPTN diwujudkan untuk membantu pelajar yang memerlukan pinjaman untuk meneruskan pendidikan. Pakatan Rakyat menyediakan pendidikan percuma, maka PTPTN tidak diperlukan untuk UNISEL dan KUIS.



Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Khaled Nordin berkata, pihak pembangkang yang sebelum ini bersuara mahu menyediakan pendidikan percuma dengan memansuhkan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), kini seolah-olah "mendesak" mahukan kemudahan itu dikekal dan diteruskan.

"Sekarang mereka bising mahukan PTPTN, dalam sekelip mata mereka tukar belang," kata beliau menerusi mesej Twitter lewat malam tadi.

Sehubungan itu kata Khaled, kini kelihatan semua pihak mahu PTPTN diteruskan dan mengambil pinjaman daripada perbadaan tersebut.

"Nampaknya boleh dikatakan semua nak PTPTN dan mahu pinjam dari PTPTN.

"Mengapa mereka berubah? Sebab mereka populis," kata beliau lagi.

Khaled menjawab menerusi Twitter beberapa jam selepas pemimpin-pemimpin PKR termasuk Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengecam tindakan PTPTN menyekat kemudahan pinjaman kepada pelajar-pelajar Universiti Selangor (Unisel).







himpunan untuk pendidikan percuma



antara yang menyokong PTPTN Dihapuskan

yang memperjuangkan PTPTN dihapuskan





MOHD RAFIZI RAMLI
PENGARAH STRATEGI KEADILAN 
21 APRIL 2012 






No comments:

Post a Comment

Others Blog Archive